Nieuwe medewerkers aanwerven kan op verschillende manieren: via een advertentie in de kranten of op de website van het bedrijf, via een headhunter of LinkedIn of via wervingssites die zijn gespecialiseerd in uw activiteitensector. Er is echter nog een interessant kanaal om nieuw talent te ontdekken: Facebook. Een infografie legt uit waarom.
Volgens deze infografie die werd gerealiseerd door HireRabbit, heeft 84 % van de werkzoekenden een Facebook-profiel. En 48 % van alle kandidaten voor een baan zijn vorig jaar minstens één keer op zoek gegaan via het sociale netwerk. Eén op vijf heeft het voorbije jaar ook professionele informatie toegevoegd aan zijn profiel. En ten slotte heeft 16 % al een advertentie voor een werkaanbieding ontvangen via een Facebook-vriend. Hire Rabbit vertelt ook aan welke criteria de Facebook-pagina van een werkgever moet voldoen. Enkele daarvan: posts waarin de werknemers hun ervaring delen, interessante content, wervingssessies via quizzen en wedstrijden, enz. Meer details en tips om 850 miljoen potentiële kandidaten te bereiken vindt u hier!
Ook uit een enquête van de Wall Street Journal bleek dat Facebook veel opgang maakt als wervingsmiddel. Dat danken we deels aan de nieuwe applicaties waarmee bedrijven werkaanbiedingen op Facebook kunnen verspreiden en delen. Denk maar aan Work4Labs, een reeks wervingsapplicaties voor de Facebook-pagina’s van de bedrijven.
Volgens Potentialpark ten slotte zouden er 7 redenen zijn waarom wervingsverantwoordelijken de ideale kandidaat liever zoeken op Facebook dan op LinkedIn. Vooral als het gaat om pas afgestudeerden. Actief aanwezig zijn op Facebook is onmiskenbaar het beste vertrekpunt voor een werkgever om jonge talenten aan te trekken en ermee te communiceren, zo luidt het besluit. Met de pagina’s Mon Job BNP Paribas Fortis en Mijn Job BNP Paribas Fortis zijn we dus alvast op de goede weg...