AXA wordt een vriend van Facebook. Dit ‘strategische partnership’ van een jaar zou de verzekeraar in staat moeten stellen zich meer te profileren in mobiel internet.
Een primeur in Frankrijk voor een bedrijf uit de CAC 40. AXA bundelt de krachten met Facebook. Doelstelling: 12 maanden lang zullen twee nieuwe vrienden voor de verkoop en de marketing samenwerken op digitaal gebied, voor de sociale netwerken en de mobiele platformen, niet alleen in Frankrijk en België maar over de hele wereld.
Wat betekent dit concreet? Onder meer dat Facebook de marketing- en digitale teams van de Frans-Belgische verzekeraar een opleiding zal geven. Véronique Weill, directeur Operations AXA: “We zijn ervan overtuigd dat dit een fantastische kans is om onze job nog beter te doen.” Ze heeft trouwens YouTube ingeschakeld om op enkele vragen over dit onderwerp te antwoorden. Het gaat om een filmpje waarin ze bovendien uitleg geeft bij de nevenprojecten waarvoor AXA samenwerkt met Facebook. De aankondiging gaat ook gepaard met de opstart van het AXA Lab in San Francisco, een project vergelijkbaar met L'Atelier van BNP Paribas.
AXA zal ook gebruik kunnen maken van Facebook-gebonden troeven, bijvoorbeeld de analyseteams om de aanwezigheid van het merk op het sociale netwerk en zeker op mobiele platformen een boost te geven. Facebook krijgt de taak om de impact van de communicatiecampagnes van AXA op het sociale netwerk te analyseren.
Voor verzekeraar AXA is het daarenboven een buitenkans om contacten te leggen met zijn klanten die in grote getalen actief zijn op de sociale media. Alleen zijn die niet zo jong als je geneigd bent te denken: 46 % van de volwassenen met een Facebook-account is tussen 18 en 35 jaar en liefst 47 % is ouder dan 35.