Buddybank is een “moleculaire” bank voor smartphonegebruikers. Ze heeft één obsessie: klanten in alle omstandigheden bijstaan en helpen.
UniCredit evolueert in snel tempo naar een volledig digitale bank. En de bank innoveert nog maar eens op dit domein met een nieuw filiaal: Buddybank. Dat pakt uit met diensten die een heel stuk verder gaan dan de courante bankrekening, kredietkaart of lening. Buddybank wil zich op die manier aanpassen aan de veranderende gewoontes en eisen van de klanten. En vooral heel dicht bij de klanten staan om ze beter te helpen.
Waar komt dit op neer? Omdat de meeste klanten hun online transacties uitvoeren als de bankkantoren potdicht zijn, biedt Buddybank hen een telefonisch helplijn, waar ze terechtkunnen bij een operator van vlees en bloed. De bank wil ook op andere manieren het dagelijks leven van haar klanten eenvoudiger maken, bijvoorbeeld met een attente “concierge service” om een hotel te boeken, een taxi te reserveren of bloemen en diverse cadeaus te bestellen …
Buddybank wacht nog op de nodige vergunningen van de Italiaanse en de Europese centrale bank. De bank hoopt haar activiteiten vanaf januari 2017 in Italië te kunnen ontplooien en ze mikt op een miljoen gebruikers na 5 jaar. Vanaf 2018 wil ze het Amerikaanse continent veroveren en daarna zouden alle markten voor haar open moeten liggen.