De Hello bank! app, nu nog performanter!

Op 09/06/21
Deel via

De Hello bank! app evolueert en werd compleet vernieuwd. Het doel? Verbeterde prestaties, meer stabiliteit en een snellere ervaring. Maar ook: nieuwe features, voor nog meer gebruiksgemak!

De app is beschikbaar voor smartphone en tablet (iOS en Android). Je kan er in alle veiligheid je rekeningen en kaarten mee beheren en allerlei dagelijkse bankverrichtingen uitvoeren, waar en wanneer je maar wil en zonder tijd te verliezen. Daarom verbeterden we de Hello bank! app, en dit is nog maar het begin. Want we blijven de app voortdurend verder ontwikkelen, om zo nog beter in te spelen op jouw behoeften en levensstijl.

Nieuwe features om je geld nog gemakkelijker te beheren

De vernieuwde Hello bank! app laat je nu toe om:

  • zelf je debet- en kredietkaarten (tijdelijk) te blokkeren, en ze vervolgens te deblokkeren. Handig, wanneer je denkt dat je jouw kaart hebt vergeten in de betaalautomaat van een winkel maar niet zeker bent. Je blokkeert gewoon even je kaart terwijl je je zakken en tas doorzoekt (hij zat daar ergens tussen dat boek dat je net aan het lezen bent, niet?).
    Hetzelfde geldt trouwens voor de contactloze betaalfunctie van je kaarten: je blokkeert en deblokkeert ze wanneer je maar wil.
  • zelf de taal van de app te kiezen. Engels? Nederlands? Frans? Duits? The choice is yours.
  • een snelkoppeling aan te maken voor diverse functies: bij iOS 3D-Touch hou je het app-icoontje ingedrukt met je vinger om een keuzemenu tevoorschijn te toveren.
  • de Bancontact-functie op verschillende manieren te gebruiken:
    • Voor iOS: door het icoontje van de app (3D-Touch) ingedrukt te houden of na het inloggen naar ‘Betalen’ te gaan.
    • Voor Android: door op de inlogpagina of na inloggen door te klikken op ‘Scan’ in het keuzemenu ‘Betalen’ of door het icoontje van de app (3D-Touch) ingedrukt te houden.

Enkele functies zijn tijdelijk niet meer beschikbaar in de nieuwe app. In tussentijd vind je de meeste van deze functies terug op de Hello bank! website:

  • Een Zoomit factuur als betaald markeren of nieuwe begunstigden aanvaarden? Ga in het menu ‘Betalingen’ van de Hello bank! website naar «Zoomit» en klik vervolgens op ‘Ga naar Zoomit’.
  • Raadpleeg en verwijder geplande domiciliëringen en laat reeds uitgevoerde domiciliëringen terugstorten.
  • Het beheren van je rekeningen bij andere banken verdwijnt tijdelijk voor Android-gebruikers, maar zal snel terug beschikbaar zijn.

Een nieuwe begunstigde aanmaken? Je doet dit gemakkelijk wanneer je een nieuwe overschrijving invoert in de app.

Hoe installeer je de nieuwe Hello bank! app?

Zorg er eerst voor dat je toestel volledig up-to-date is: installeer voor Android de versie 5.0 of hoger, voor iOS versie 12 of hoger.

Gebruik je de Hello bank! app nog niet?

Download ze hier gemakkelijk en gratis. Het is de moeite waard, beloofd!

Gebruik je een smartphone (Android en iOS) en/of een Android tablet?

  • Als je automatische updates hebt ingesteld, hoef je niets te doen: alles wordt automatisch gedownload.
  • Als je geen automatische updates gebruikt, ga dan naar de App Store of Google Play Store. Is de update nog niet beschikbaar? Dan komt hij er binnen enkele dagen aan.

Het goede nieuws: je moet niet alles opnieuw instellen. Je profiel, wachtwoord, vingerafdruk, gezichtsherkenning… Alles blijft behouden na de update.

Gebruik je een iPad?

  • Verwijder de huidige app en download de nieuwe versie van de app via de App Store.
  • Zodra de nieuwe versie is geïnstalleerd, gebruik je je kaartlezer om je eerste aanmelding te valideren.

Merk op dat het niet meer mogelijk is om via je iPad meerdere profielen aan te maken in de Hello bank! app (je kan dit wel nog steeds doen in de browser van je tablet via de Hello bank! website).

Wat vind je ervan?

Fan van de snelheid en stabiliteit van de vernieuwde Hello bank! app? Deel je ervaring door een beoordeling na te laten in Google Play Store of Apple Store.

Vragen of hulp nodig? Bekijk onze FAQ of contacteer het Hello Team.