De Hello bank! app: steeds meer mogelijkheden

Op 06/10/22
Deel via

We blijven onze app voortdurend verder ontwikkelen. Zodat hij nog beter aansluit bij wat jij nodig hebt.

De Hello bank! app is beschikbaar voor smartphone en tablet (iOS en Android). Je beheert er in alle veiligheid al je rekeningen en kaarten mee en voert tal van verrichtingen uit, waar en wanneer jij dat wil.

Demoversie

In de demoversie ontdek je de meest gebruikte functionaliteiten, ook als je nog geen Hello bank! member bent. Download de Hello bank! app via de App Store of de Play Store, klik in het aanmeldscherm op de drie puntjes rechts bovenaan en op ‘Demo starten’.

Wat vind jij?

Laat ons weten wat jij van de Hello bank! app vindt in de Google Play Store of Apple Store.

Beheer je bankzaken nu nog makkelijker

Beheer zelf de instellingen van je kaarten.

Budgetbeheer: onze adviezen en tools om je budget te beheren.

Nieuwe functionaliteiten

Update van 06/10/2022

  • Pas je startscherm aan: Personaliseer je startscherm verder door ook de widget ‘Budgetanalyse’ aan te passen. Tik op ‘Startscherm wijzigen’ onderaan op het startscherm en kies om de widget te wijzigen. Je kan ervoor kiezen om volgende zaken weer te geven:
    • De uitgaven en inkomsten van de lopende maand (standaardweergave)
    • Enkel de uitgaven van de lopende maand o Enkel de inkomsten van de lopende maand
    • Noch de inkomsten, noch de uitgaven van de lopende maand
    Je activeert deze functionaliteit ook via ‘Instellingen’ > ‘Startscherm’ of door lang te drukken op een rekening of kaart op het startscherm en vervolgens te tikken op ‘Favorieten wijzigen’.

  • [iOS] Personaliseer je aanmeldscherm: Kies je startscherm uit een selectie achtergrondafbeeldingen die beschikbaar zijn via je aanmeldscherm. Tik op de 3 puntjes rechts bovenaan, kies de optie voor het wijzigen van de achtergrondafbeelding en selecteer je favoriete afbeelding. De selectie wordt regelmatig bijgewerkt en aangevuld.

    Binnenkort beschikbaar voor Android.

Update van 07/09/2022:

  • Verschillende transacties van categorie wijzigen in de budgetanalyse: We maken het gemakkelijker om uitgaande en inkomende transacties te hercategoriseren. Als je de categorie van een transactie wil wijzigen, kan je voortaan kiezen om dit te doen voor één enkele transactie of voor alle transacties van dezelfde begunstigde.

    Het is mogelijk om maximum 500 gelijkaardige transacties tegelijk te hercategoriseren. Als er meer zijn, dan is het altijd mogelijk om dit te doen door dezelfde stappen meermaals te doorlopen.

  • [iOS] De details van een overschrijving opnieuw gebruiken: Je kan voortaan gemakkelijk een reeds uitgevoerde overschrijving opnieuw doen, net als een geweigerde overschrijving. Hoe ga je tewerk:
    • Druk op je rekening en vervolgens op de transactie van je keuze.
    • Kies voor Deze details hergebruiken onderaan je scherm.
    Het overschrijvingsformulier is dan vooraf ingevuld. Je kan dit echter nog steeds wijzigen.

    Reeds beschikbaar op Android.

Update van 10/08/2022:

  • Dankzij het overzicht van je inkomsten is je Budgetanalyse nu nog completer: naast je uitgaven heb je voortaan ook zicht op je inkomsten per week, per maand en per jaar, gegroepeerd in categorieën. Perfect voor een duidelijk zicht op je budget! Je kan nu:
    • het inkomstenoverzicht openen door boven de grafiek 'Inkomsten' te selecteren;
    • desgewenst zelf de categorie van de inkomsten aanpassen;
    • inkomsten uitsluiten van de budgetanalyse.

Update van 15/07/2022:

  • Visualiseer je uitgaven per categorie: de nieuwe functionaliteit Budgetanalyse (22/03/22), toegankelijk via het welkomstscherm of via Mijn diensten, werd verbeterd. Dankzij deze tool:
    • ontdek je hoeveel je uitgeeft aan bijvoorbeeld boodschappen, energie, hobby’s, je woonkrediet of je huur dankzij de onderverdeling van je uitgaven in categorieën;
    • bekijk je eenvoudig de lijst van transacties per categorie en pas je indien nodig zelf de categorie van een uitgave aan;
    • beslis je zelf om een bepaalde uitgave al dan niet op te nemen in je budgetanalyse.
    Dankzij de onderverdeling van je uitgaven in categorieën begrijp je nog beter waar je geld naartoe gaat.

    Goed om te weten: als je klikt op de categorieknop onder de grafiek, verschijnen op het scherm de hoofdcategorieën van uitgaven (bijv. vaste kosten) binnen de geselecteerde periode. Selecteer je vervolgens een hoofdcategorie, dan zie je je uitgaven per subcategorie (bijv. woonkrediet, energie…). Klik je op een subcategorie, dan krijg je de lijst met transacties te zien.

    Lijkt de categorie van een uitgave je niet correct te zijn? Help ons dan door zelf de juiste categorie aan deze uitgave toe te wijzen. Klik op de desbetreffende uitgave, daarna op het kleine potloodje en kies de juiste categorie. Op iOS kan je ook een ‘long press’ doen op de desbetreffende uitgave en daarna klikken op ‘Categorie wijzigen’.

    Dankzij jouw hulp leert ons algoritme om nog beter categorieën toe te wijzen aan de uitgaven. Samen gaan we voor nog meer gebruiksvriendelijkheid!
  • Bekijk de gereserveerde bedragen op je rekening in detail: tot op vandaag verscheen het gereserveerde bedrag enkel als totaalbedrag bovenaan je rekeninghistoriek. Voortaan vind je elke reservering ook apart terug onder de tab ‘Gepland’.
  • [iOS] Geavanceerd zoeken van transacties: vind gemakkelijk elke verrichting in je rekeninghistoriek terug dankzij de geavanceerde filters: bedrag, In/Uit, periode en van/naar.

    Reeds beschikbaar op Android.

Update van 15/06/2022:

  • Hogere limieten voor instant overschrijvingen: voortaan kan je via een instant overschrijving 5000 euro overschrijven per dag en per rekening.
  • [iOS] Schade aangeven: het is voortaan mogelijk om een schadegeval rechtstreeks online aan te geven via de site van AG voor de Top Familiale en Top Woning verzekeringen.
    • Ga naar Communicatie onderaan de pagina.
    • Klik op Schade aangeven.
    • Klik op de desbetreffende verzekering.
    Wordt het schadegeval niet gedekt door je Top Familiale of Top Woning verzekeringspolis, dan kan je steeds telefonisch contact opnemen met Teleclaims.

    Reeds beschikbaar op Android.

Update van 12/05/2022:

  • Wijzig tijdelijk de limiet van je Hello kredietkaart: de wijziging gaat meteen in en geldt tot het einde van de huidige of volgende maand (aan jou de keuze). Handig als je op reis vertrekt of wanneer je een grote aankoop moet betalen.
    • Klik op ‘Mijn diensten’ onderaan het scherm.
    • Selecteer via ‘Kaarten’ de kaart waarvan je de limieten wil wijzigen.
    • Klik bovenaan rechts op ‘Instellingen’.
    • Ga naar ‘Limieten’, selecteer ‘Betalingen en geldopnemingen’ en volg de stappen.
    • Bevestig de wijzigingen.
    Goed om te weten: Je kan de tijdelijk limiet van een kaart verhogen, tot maximaal het dubbel van de oorspronkelijke limiet. Ter info: de beperking tot € 620 per 4 dagen voor opvragingen blijft van toepassing.

  • Onderteken je online aankopen via de app: Bevestig een betaling uitgevoerd met je Visa Debit Bancontact kaart of Hello kredietkaart in alle veiligheid en zonder kaartlezer met de Hello bank! app. Je hebt enkel je Easy Banking code, je digitale vingerafdruk of FaceID nodig.

  • Beheer je begunstigden: Het was al mogelijk om je lijst met begunstigden te bekijken en te wissen. Voortaan kan je via de app ook de details van een bewaarde begunstigde aanpassen.

Update van 22/03/2022:

  • Analyseer je budget: op jullie vraag hebben we ervoor gezorgd dat je voortaan je uitgaven van de huidige maand in realtime kunt volgen op het welkomstscherm van de Hello bank! app. Door op het tabblad te klikken of via Mijn diensten - Budgetanalyse krijg je je uitgaven in een overzichtelijke grafiek te zien per week, per maand of per jaar.
    Elke maand krijg je inzicht in je uitgaven van de voorbije maand. Zo zie je bijvoorbeeld in welke winkel je het meeste hebt uitgegeven en wat je grootste uitgave was. Handig om je budget* op te volgen en te optimaliseren!
    We blijven in de toekomst verder werken aan deze functionaliteit. Zo worden er binnenkort mogelijkheden toegevoegd om je uitgaven – maar ook je inkomsten – te visualiseren via de app.

    Goed om te weten
    : het gaat hier enkel om persoonlijke rekeningen waarvan je (mede)houder bent. De analyse is gebaseerd op gegevens van je betaalrekening en je spaarrekening. Klik op de knop rechtsbovenaan het scherm om de lijst met geanalyseerde rekeningen te zien.

    * Deze analyses worden je om louter informatieve redenen aangeboden. Ze dienen geenszins tot boekhoudkundige doeleinden.

  • [Android] Geavanceerd zoeken van verrichtingen: dankzij de geavanceerde filters vind je gemakkelijk de verrichting terug die je zoekt in de historiek van je rekeningen: bedrag, betalingen, periode en van/naar.

    Binnenkort beschikbaar op iOS.