Na de zomervakantie startte Fintro op de sociale media en meer bepaald op Facebook met een innoverend project. Naast de ‘corporate’-pagina is deze bank van de groep BNP Paribas Fortis de eerste Belgische bank die haar lokale agenten ook een persoonlijke pagina aanbiedt. Bij Fintro is dicht bij de klant staan meer dan een handelsmerk, het is de essentie van de bank. Gepersonaliseerde service, face-to-facecontacten en bereikbaarheid: aspecten waar de bank vandaag op inzet via een innoverend project dat sinds eind augustus op de sociale netwerken loopt. Een multikanaalproduct dat zich enerzijds vertaalt in een algemene aanwezigheid van het merk op een corporate Facebook-pagina, een LinkedIn-pagina en een You Tube-kanaal, maar ook – en dat is een primeur in het Belgische bankenlandschap met betrekking tot sociale netwerken – door de lancering van persoonlijke Facebook-pagina’s voor de lokale agenten van Fintro.
Momenteel zitten er 12 agenten op Facebook (Galmaarden, Mollem, Hoboken, Leuze-en-Hainaut, Doornik, Ciney, Luik, Visé, Hoei, Erembodegem, Aalst, Herzele). Tegen eind 2012 zullen in totaal 36 van de 310 zelfstandige Fintro-bankagenten en -verzekeringsmakelaars een persoonlijke Facebook-pagina hebben. In 2013 komen de andere agenten erbij.
Wat vinden de bezoeker nu precies op die ‘lokale’ pagina’s? Elke agent kan er informatie posten die te maken heeft met zijn agentschap en producten, maar ook info over lokale evenementen en actualiteit. Elke agent is zijn eigen ‘community manager’ en beheert zijn pagina zelf. Iedereen heeft een opleiding gekregen en krijgt regelmatig feedback van de Digital marketing officer die hen met raad en daad bijstaat om de inhoud van hun pagina te optimaliseren. Elke agent staat ook in voor het ‘conversation management’ (de antwoorden op de commentaren die op de pagina gepost worden). De agenten krijgen ook informatie aangereikt door het Head Quarter.
Deze persoonlijke pagina’s zijn voor de lokale agent een bijkomend communicatiekanaal met de klant, een extra troef in de persoonlijke relatie met de klant. Bovendien is het een middel om hun visibiliteit te vergroten, meer contacten te hebben met hun klanten en een jonger doelpubliek te bereiken. Voor het merk Fintro is deze service aan de agenten een ongeziene en unieke manier om de relaties met het net van agenten aan te halen en – waarom ook niet ? – nieuwe agenten warm te maken voor Fintro.
De pagina’s van de Fintro-agenten zijn makkelijk bereikbaar door Fintro en de plaats van het agentschap in te tikken in de zoekrobot van Facebook, maar ook via de applicatie ‘Agent Locator’ van de corporate Facebook-pagina van Fintro. Op de corporate-pagina ligt de nadruk op ‘trendy’ informatie die de aandacht trekt van fans en klanten, en die hen ook op de hoogte brengt van nationale activiteiten of evenementen van Fintro. Bijvoorbeeld de recente tv-spots in avant-première.
Na enkele weken op Facebook telt Fintro al meer dan 450 fans en bereikte het al meer dan 62.000 personen via ‘posts’. De persoonlijke pagina’s van agenten zijn goed voor gemiddeld 70 tot 150 likes. Dat belooft voor de toekomst.