Mobiel bankieren doe je met foto’s

Op 08/10/14
Deel via

“Om mobiel bankieren verder te laten groeien, zal de camera van onze smartphone nodig zijn”. Dat voorspelt in elk geval een Amerikaans bedrijf dat mobile banking apps ontwikkelt. Een foto zegt altijd zoveel meer, nu blijkbaar ook bij bankverrichtingen.

Malauzai Software, een uitgever van bankapps voor smartphones en tablets, is overtuigd van de grote mogelijkheden van de camera in apparaten voor mobile banking.

Zijn belangrijkste product heet “Picture Pay”. Het principe is heel eenvoudig: klanten van de bank nemen een foto van een factuur met hun smartphone. Na digitalisatie is het systeem in staat om de naam van het bedrijf, de bankrekening en het klantennummer te identificeren. Gedaan dus met vervelende taken zoals het invoeren van een bankrekeningnummer, naam en adres van het bedrijf, mededeling,... Je hebt zelfs geen toetsenbord meer nodig: het systeem is slim genoeg om zelf formulieren en ontbrekende velden aan te vullen. Amerikaanse banken en instellingen kunnen Picture Pay integreren in hun mobiele apps. Omdat deze optie zo handig is, laten sommige banken hun klanten er zelfs voor betalen.

Deze video legt klaar en duidelijk uit hoe Picture Pay werkt. “Klanten die deze functie gebruiken, voeren tot 80% meer transacties online uit. Het fototoestel is een krachtig middel om te innoveren op het gebied van mobile banking”, zegt Malauzai Software.



 Robb Gaynor, Chief Product Officer van de uitgever, gaat nog wat verder op zijn blog: “Mensen willen geen tijd verliezen met het invoeren van overschrijvingen. Nauwelijks 4% doet dat. En begrijpen ze wel alle banktermen? Klanten willen dat bankieren gemakkelijk is. Picture Pay biedt het antwoord!”

En voor je de vraag stelt: neen, het is niet mogelijk om te knoeien met het bedrag van de facturen.