Een internetrekening open je online, toch? De Amerikaanse bank Regions Financial laat de klant liever kiezen. Je kan je online rekening ook in een van hun kantoren openen. En de formule slaat aan!
Regions Financial ontwikkelde een digitale tool waarmee huidige en toekomstige klanten de diverse rekeningen met elkaar vergelijken om vervolgens de rekening te kiezen die zij nodig hebben. Zij beantwoorden daarvoor een aantal vragen en de hele procedure vervangt het advies dat zij anders in een bankkantoor zouden krijgen.
De verrassing komt aan het einde van de websessie, als de klanten de keuze krijgen om de gekozen rekening online of in het bankkantoor te openen. En wat blijkt: veel klanten kiezen voor het tweede! Zelfs de millenniumgeneratie, nochtans het prototype van de digitale consument, opent een bankrekening vaak liever in een “echt” bankkantoor.
Volgens een onderzoek van Aite Group roepen zij daarvoor praktische redenen in: ze vonden het digitale proces te ingewikkeld of ze kregen er niet genoeg uitleg over. Ook in 2016 heeft een klant graag een duidelijk antwoord van iemand van vlees en bloed en niet van een machine. Het idee van Regions Financial om de reële en de digitale wereld dichter bij elkaar te brengen, is dan ook geniaal. Je selecteert eerst rustig wat je nodigt hebt en opent dan die rekening in het kantoor. Terwijl je bij de meeste banken een 100% online rekening ook online moet openen.