Op sociale media evolueert alles razendsnel. Week na week worden we overspoeld door informatie over de sector. Alles lezen en analyseren is onbegonnen werk. Hier komt een overzicht van alles wat beweegt, bewogen heeft of nog zal bewegen in de tweede helft van 2012.
Het sociale medialandschap verandert voortdurend. In de afgelopen zes maanden stapte Facebook naar de beurs, werd Instagram overgenomen voor 1 miljard dollar, stak Google+ Twitter voorbij qua aantal actieve gebruikers per maand, kocht LinkedIn SlideShare over, kreeg Pinterest er het grootste aantal gebruikers bij, lanceerde Microsoft zijn sociale netwerk Socl, en startte Zynga met de publicatie van Facebook ads!
Al deze veranderingen en het toenemende belang van sociale media – om nog maar te zwijgen over de buitengewone opmars van smartphones en tablets – dwingen iedereen om zijn manier van communiceren te herzien. Dat geldt ook voor bedrijven. Sociale media spelen vandaag immers een doorslaggevende rol in het gedrag van de consument.
Om een duidelijker beeld te krijgen van de sociale media en social marketing, maakte SocialNerdia een analyse van de sector. Een volledige samenvatting in 76 slides van de huidige toestand en wat ons de komende maanden en jaren nog staat te wachten. Een nuttige tool om uw toekomstige strategieën op de sociale netwerken uit te tekenen…