Twitter doet je een aanbod!

Op 10/01/15
Deel via

Twitter voerde enkele maanden geleden de “buy”-knop in en blijft ondertussen ijverig zoeken naar nieuwe economische modellen. In de Verenigde Staten test Twitter een oplossing met promoties gekoppeld aan een bankkaart .

Twitter profiteerde van het koopseizoen in de Verenigde Staten (Thanksgiving, Black Friday en Kerstmis) om zijn nieuwe functie “Offers on Twitter” te lanceren. Die nieuwigheid is te danken aan CardSpring, in juli 2014 door Twitter overgenomen. CardSpring is gespecialiseerd in online aanbiedingen voor specifieke doelgroepen.

Hoe werkt het? Als een gebruiker op een “Twitter Offer” in zijn tijdlijn klikt, dan kan hij de gegevens van zijn debet- of kredietkaart toevoegen. Zodra de aankoop is uitgevoerd via de link in het aanbod, ontvangt de gebruiker zijn cash-back via zijn kaart. Hij hoeft daar helemaal niets voor te doen. De volgende keer wordt de kaart in het systeem geregistreerd. Op deze pagina wordt alles heel duidelijk uitgelegd.



De kracht van de nieuwe functie schuilt in de doelgroepenaanpak. Je hebt waarschijnlijk al gemerkt dat de Android- of iPhone-app van Twitter voortaan gegevens over je bijhoudt om je Twitter-gebruik te personaliseren. Dat betekent zoveel als: om je beter in de juiste doelgroep onder te brengen. Adverteerders kunnen vervolgens hun aanbod aanpassen aan het profiel van de gebruikers door de gegevens te analyseren.



Voor wie nog niet overtuigd is dat Twitter het op je portemonnee gemunt heeft: het creëerde een louter commerciële account: @TwitterCommerce!