Twitter sluit deal van 1 miljoen met JP Morgan Chase

Op 16/07/13
Deel via

Chase, de grootste bank in de Verenigde Staten, heeft een partnership gesloten met Twitter. In het najaar kunnen kmo’s die klant zijn van Chase het equivalent van 1 miljoen dollar winnen aan Twitter Ads (per pakket van $ 100). Een win-winovereenkomst voor beide partijen...

In het najaar kunnen de 4 miljoen kleine ondernemingen die klant zijn  van de bank Chase luidop dromen van 100 dollar gratis reclame op het Twitter’Small Business advertising platform. Dat geldt althans voor 10.000 bedrijven, want het equivalent van 1 miljoen dollar aan Twitter Ads staat op het spel. Hoe winnen? Dat blijft een mysterie. Bij een vergelijkbare deal tussen American Express en Twitter gingen de eersten die zich op Twitter registreerden ook aan de haal met 100 dollar aan krediet…

In tegenstelling tot de transactie met Amex, blijft de overeenkomst tussen de Amerikaanse bank en het sociale netwerk niet beperkt tot het toekennen van gratis reclame. Het doel van beide partners is kmo’s vertrouwd maken met Twitter om hun klanten nauwer te betrekken, hun verkoop te verhogen dankzij direct response-technieken en het aantal followers opschroeven dankzij aantrekkelijke inhoud. Daarom hebben Chase en Twitter twee specifieke accounts gecreëerd op Twitter: @ChaseSmallBiz (17.500 followers begin juli) en @TwitterSmallBiz (48.000 followers begin juli) waar je advies en links vindt naar artikels die kleine bedrijven kunnen helpen bij hun dagelijks beheer, filmpjes en infographics. Er komen ook workshops specifiek voor zakenlui en lokale evenementen overal in het land (het eerste vond plaats in New York op 11 juni). Exclusief voor klanten van de bank, welteverstaan. Bovendien verschijnen een witboek en een handleiding om kleine bedrijven inzicht te verschaffen in de voordelen van Twitter voor hun zaak.

De synergie tussen Chase et Twitter is een schot in de roos voor beide partijen. Chase biedt zijn klanten een geschenk, voordelen en tips (een positieve zet voor het imago), Twitter maakt op die manier promotie voor zijn reclamedienst en investeert makkelijker en tegen een betaalbare prijs in een belangrijk maar moeilijk aan te boren marktsegment.

Leuke kanttekening: de deal tussen Twitter en Chase vond plaats enkele dagen na de aankondiging van de relifting van de ‘advertising flow’ van Facebook voor kleine ondernemingen…