Zowel leden van Hello bank! België als alle anderen kunnen vanaf nu met elkaar praten en elkaar helpen in de “Blue room”, een gloednieuwe interactieve community.
Vanaf het prille begin wou het 100% mobiele filiaal van BNP Paribas Fortis veel meer zijn dan een bank. Denk maar aan Hello play!, het bekende platform voor elektronische muziek, en onlangs nog de nieuwe crowdfunding service, Hello crowd!.
Hello bank! bleef ondertussen zoeken naar extra mogelijkheden om beter te communiceren met alle leden en zijn producten en diensten nog te verbeteren. Maar hoe doe je dat zonder kantoren? Zo ontstond het idee van een online community - de Blue room -, een interactief en transparant platform. Met andere woorden: een ruimte die tegelijk dienst doet als een soort online bankkantoor en als een plek waar de leden en het personeel van Hello bank! coworken en samen dingen bedenken.
Leden van Hello bank! helpen elkaar
In de “Blue room” kunnen de leden met elkaar praten, vragen stellen en tips uitwisselen. Het is een open community, met als belangrijkste ingrediënten dialoog, gesprekken en ontdekkingen. “Ofwel brengen de leden onderwerpen aan, ofwel doen de medewerkers van Hello bank! dat”, zegt Lisa Riti, die al enkele maanden werkt aan de ontwikkeling van de “Blue room”. En ze geeft graag voorbeelden: “De ‘Blue room’ is een plek waar je opiniepeilingen en openbare of privéforums vindt. De bezoekers kunnen ook commentaar leveren op producten of nieuwe ideeën lanceren. Ze hebben bovendien toegang tot een privé-messagingdienst voor de leden.”
De community is een aanvulling op de sociale netwerken. Ze spoort mensen aan om “te discussiëren over heel specifieke onderwerpen in verband met de plannen van onze leden of concrete situaties in hun leven”, aldus Joeri Van Holder, Product owner Hello bank!. Het is de bedoeling om meer voeling te krijgen met de leden en, zo zegt Joeri, “ze alle mogelijke vragen te laten stellen waarop ze via de community snel een antwoord krijgen. Kortom, wij willen dat de leden elkaar kunnen helpen.”
De “Blue room” geeft Hello bank! ook de kans om getuigenissen van de leden over de producten en diensten van Hello Bank! te vergaren. De “Blue room” wordt een plek om te peilen naar wat er leeft in de community en waar iedereen voorstellen kan doen. Met die commentaren gaat Hello bank! dan weer aan de slag om zijn producten en services te verbeteren.
Hello bank! is de eerste bank in België die uitpakt met zo’n community. Het platform wordt misschien ook in gebruik genomen in andere landen waar Hello bank! actief is. In Duitsland is dat trouwens al het geval. Consorsbank, de tegenhanger van Hello bank!, ontwikkelde er onlangs een community voor beleggers.
De “Blue room” ga je hier binnen.