Coronavirus

Alles wat je moet weten om je in alle rust door deze periode te loodsen

We hopen dat het goed met je gaat en dat de strenge maatregelen – naast ervoor zorgen dat je gezond blijft – je de kans geven om te blijven studeren of je professionele videocall skills verder bij te schaven. Bij Hello bank! blijven we alvast in de weer om je te helpen met al je vragen en bezorgdheden over je financiële situatie, zodat je steeds op beide oren kunt slapen.

 

Je bankverrichtingen: altijd online en contactloos

Je boodschappen doen, leveringen aan huis: dankzij contactloos betalen kan het in alle veiligheid, voor jou en de anderen. Bij betalingen lager dan €50 hoef je je kaart niet meer in de betaalterminal te stoppen, noch je code in te geven daar waar iedereen voor jou met z’n vingers aan de knoppen heeft gezeten: hou je kaart dicht bij de terminal, en klaar! Van zodra je aan een totaal bedrag komt van €100 opeenvolgende betalingen zonder code, moet je omwille van veiligheidsredenen je kaart in de terminal stoppen en je code ingeven. Daarna kan je opnieuw je kaart gebruiken zonder pincode.

Daarnaast beschik je dankzij je smartphone of smartwatch over een hele reeks innovatieve betaalmiddelen, zoals Payconiq by Bancontact of Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay en Garmin Pay. Je koppelt je bankkaart en je kan starten!

Natuurlijk blijven ook de mobiele oplossingen, die je voordien al gebruikte, beschikbaar via de app (of de site).

Zit je in met de terugbetaling van je kredieten?

Als je door de coronacrisis financiële moeilijkheden hebt en je voldoet aan een bepaald aantal voorwaarden, dan kan je een betalingsuitstel voor je maandelijkse aflossingen krijgen. Heb je een verzekering tegen inkomensverlies? Doe daar dan een beroep op voor een eventuele vergoeding en contacteer je verzekeraar.

Betalingsuitstel van je hypothecair krediet

Tot en met 21 maart 2021 kan je, onder bepaalde voorwaarden, een betalingsuitstel van je woonkrediet aanvragen. Na deze datum zijn verlengingsaanvragen niet meer mogelijk. Meer weten...

Maatregelen voor consumentenkredieten en hypothecaire leningen met roerend doel

Tot en met 31 maart 2021 kan je, onder bepaalde voorwaarden, een betalingsuitstel van 3 maanden (kapitaal en rente) aanvragen voor je lening op afbetaling en/of de verlenging met 3 maanden van de wettelijke termijn om je geldreserve op nul te zetten (de ‘nulstellingsdatum’). Opgelet: we rekenen 4 verwerkingsdagen, je moet je aanvraag dus ten laatste op 26 maart indienen. Meer weten…

Trap niet in de val

Cybercriminelen zijn actiever dan ooit en doen er alles aan om je het leven zuur te maken.

Wees dus extra waakzaam voor phishing berichten! Hoe gaan hackers te werk: ze wekken je nieuwsgierigheid en willen je zo doen klikken op een link of bijlage met een virus (neen, niet “dat” virus, een ander). Zoals bijv. een “thermische kaart” die de huidige verspreiding van Covid-19 toont, die, als je erop klikt, je toestel blokkeert en je vervolgens om “losgeld” vraagt om hem terug vrij te geven. Anderen slagen erin om je je gegevens en toegangscodes te ontfutselen…

Heb je een verdacht bericht ontvangen? En heb je erop geklikt? Stuur de verdachte e-mail door naar het Hello Team via info.be@hellobank.com of phishing@bnpparibasfortis.com.

We blijven beschikbaar

We zijn een online bank en dat is in deze tijden een ongelooflijk voordeel. Want we zijn het gewoon om vanop afstand te werken: het Hello Team is, zoals altijd, bereikbaar via telefoon, e-mail, Facebook en Twitter.