De Hello bank! app en website

 

Kort gezegd, wat is het?

App hello bank


Dé plek om je rekeningen te beheren en courante verrichtingen te doen, online via de Hello bank! app of via Hello bank! web.

Gratis, veilig, makkelijk en altijd beschikbaar.

Hello bank! app

Om verrichtingen te doen via de Hello bank! app:

  • download de app via Google Play of de App Store.
  • meld je aan met je debetkaart, klantnummer (vermeld op je kaart) en kaartlezer
  • met je Easy Banking Code verloopt alles vlot en 100% veilig, van het aanmelden tot het bevestigen van je verrichtingen. Een code van 5 cijfers (of « digits ») meer heb je niet nodig!
  • voor eenvoudige dingen, zoals je saldo checken wanneer je op het punt staat te bezwijken voor dat mooie kleedje of vooraleer je met je vrienden vertrekt voor een avondje uit, gebruik je liever je digitale vingerafdruk of gezichtsherkenning? Geen probleem, eenmaal je je code hebt aangemaakt, blijft ook dat mogelijk.
  • een groot bedrag te betalen? Een reis naar het buiteland? In enkele klikken pas je niet alleen zelf tijdelijk* de limieten van je debetkaart aan, maar ook die van je kredietkaart. De aanpassing gebeurt trouwens onmiddellijk! Handig, niet?

* De aanpassing is tijdelijk en blijft 7 dagen geldig voor debetkaarten. Voor kredietkaarten blijft de wijziging actief tot het einde van de lopende periode of tot het einde van de volgende periode, zoals je verkiest.



Je budget analyseren? Makkelijk met je Hello bank!-app

Op het startscherm van je Hello bank!-app krijg je in real time zicht op je uitgaven van de lopende maand. In enkele klikken zie je je uitgaven per week, maand of jaar in de vorm van een grafiek. Zo weet je in welke winkel je het meest hebt uitgegeven en wat je grootste uitgave was. Handig om je budget op te volgen en te optimaliseren*!

* Deze analyses zijn enkel ter informatie. Ze dienen geenszins voor boekhoudkundige doeleinden.

App hello bank

 

 

Wil je meer weten over de nieuwste functies die aan je Hello bank!-app zijn toegevoegd? Lees dan dit artikel.

Bekijk onze FAQ en krijg een antwoord op al je vragen over de Hello bank! app


Hello bank! web

Om verrichtingen te doen vanop je computer of laptop:

  • ga naar hellobank.be en klik op “aanmelden”
  • meld je aan met je debetkaart, klantnummer (vermeld op je kaart) en kaartlezer
  • via je persoonlijke account heb je toegang tot al je rekeningen en bankoplossingen
  • je aanmelden of verrichtingen uitvoeren op Hello bank! web doe je makkelijk met je kaartlezer. Je kan ook gebruik maken van itsme om in alle veiligheid je verrichtingen uit te voeren met je smartphone, SIM-kaart en persoonlijke code. Geen kaartlezer meer nodig dus! itsme wordt beheerd door Belgian Mobile ID, een consortium dat de grootste Belgische banken en mobiele operatoren verenigt. Resultaat: het itsme netwerk is ultra beveiligd**. Op en top betrouwbaar dus.

Itsme_logo

Download itsme

**De itsme diensten worden aangeboden door Belgian Mobile ID en voorgesteld door Hello bank!, het mobiele merk van BNP Paribas Fortis (partner van BMID), onder voorbehoud van aanvaarding van je aanvraag. Wil je meer informatie over itsme? Ga naar de itsme website.

***Itsme is onderworpen aan beperkingen voor klanten die op afstand worden geïdentificeerd: ontdek hoe je die beperkingen kunt opheffen.

Ga naar onze FAQ en krijg een antwoord op al je vragen over Hello bank! web

 

Waar kan je terecht voor welke verrichting?

Hier vind je een overzicht van de meest voorkomende verrichtingen:


app Hello bank! web Hello bank!
Een nieuw product aanvragen (betaalrekening, kredietkaart*, …)

Het saldo van je rekening(en) en je rekeninguittreksels bekijken

Je nationale overschrijvingen (incl. via Zoomit), domiciliëringen en doorlopende betalingsopdrachten uitvoeren en beheren

Instantoverschrijvingen uitvoeren

Bancontact

Apple Pay

Help & Support

Meer details vind je hier

*onder voorbehoud van aanvaarding van je aanvraag

FAQ

Vragen over de Hello bank! app en Hello bank! web?

Vind hier de antwoorden

Online & Mobile banking