Coronavirus

Alles wat je moet weten om je in alle rust door deze periode te loodsen

We hopen dat alles goed met je gaat en dat het thuisblijven – naast het feit dat je niet ziek wordt – je de kans geeft om je lessen verder online te volgen of een pro te worden in videocalls. Bij Hello bank! staan we alvast paraat om je te helpen bij al je vragen of twijfels over je financiële situatie, voor een gerust gemoed.

Jouw bankverrichtingen: altijd online én contactloos

Dankzij contactloos betalen doe je je boodschappen en ontvang je je pakjes in alle veiligheid, die van jezelf en de anderen. Je hoeft je kaart niet in de betaalterminal te stoppen of je code in te tikken, daar waar iedereen al met zijn vingers aan het klavier is geweest: je houdt je kaart in de buurt van de terminal en klaar!

Je kan verschillende innoverende betaalmiddelen gebruiken, zoals Payconiq by Bancontact door het scannen van een QR-code of Apple Pay, Google Pay , Fitbit Pay, Garmin Pay, waarbij je smartphone of smartwatch je bankkaart vervangt als betaalmiddel. Je maakt een account met je bankkaart en je kan starten!

Natuurlijk blijven ook de mobiele oplossingen, die je voordien al gebruikte, beschikbaar via de app (of de site).

Verhoging limiet voor contactloos betalen

Door contactloos te betalen kunnen we meehelpen om de verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Dus worden de limieten van de betaalterminals aangepast, zodat je niet bij elke aankoop de toetsen hoeft aan te raken. Tot nog toe moest je je pincode ingeven bij betalingen hoger dan €25. Dit bedrag wordt verhoogd naar €50. Hetzelfde geldt voor opeenvolgende transacties zonder pincode, waarvoor de limiet verhoogd wordt van €50 naar €100. Een tijdelijke maatregel die van kracht blijft zolang het nodig is.

Maak je je zorgen over je hypothecair krediet?

Dat is normaal: dit is een uitzonderlijke situatie en heel wat jobs hebben eronder te lijden, met een aanzienlijk lager inkomen als gevolg. Dat beseffen we maar al te goed en we hebben dan ook samen met de andere banken, de Nationale Bank van België en de minister van Financiën specifieke maatregelen getroffen. Houders van een hypothecair krediet die het financieel moeilijker hebben door het coronavirus, kunnen, onder bepaalde voorwaarden, een uitstel van hun maandelijkse kredietaflossingen aanvragen voor een maximum van 6 maanden. Ging jij een Hello woonkrediet aan en heb je het momenteel financieel moeilijk door de gezondheidscrisis? Hier vind je alle belangrijke informatie over de maatregelen terug.

Contacteer het Hello Team via het rechtstreekse nummer 02 433 43 81. Ze zullen je situatie bekijken en je stap voor stap verder helpen met je aanvraag.

Laat je niet vangen

Ook de cybercriminelen zitten zonder werk en dus houden ze zich, meer dan ooit, bezig met het misleiden van consumenten.

Wees extra waakzaam voor phishing berichten! Een veelgebruikte truc onder hackers: eerst je nieuwsgierigheid wekken om je daarna te laten doorklikken op een link of een bijlage die een virus bevat (niet hét virus, een ander). Bijvoorbeeld, een “thermische kaart” die de huidige spreiding van Covid-19 in kaart brengt. Klik je erop, dan blokkeert je toestel en moet je “losgeld” betalen om ze terug te deblokkeren. Anderen slagen erin om je je persoonlijke gegevens of codes te ontfutselen ...

Heb je een verdacht bericht ontvangen? Heb je doorgeklikt? Stuur de verdachte e-mail door naar het Hello Team via info.be@hellobank.com of phishing@bnpparibasfortis.com.

We zijn er voor je

We zijn een online bank en zeker nu is dat een ongelooflijk voordeel, want we zijn het gewoon om vanop afstand te werken: het Hello Team is bereikbaar, zoals altijd, via telefoon, e-mail, Facebook en Twitter.