Mobile banking

Hello bank! app

  • Hoe activeer ik de Hello bank! app?
    Nadat je hebt ingetekend op het gratis aanbod van Hello bank!, kan je bij je eerste login je contract tekenen aan de hand van je kaartlezer (M2-handtekening).
  • Hoe meld ik me de eerste keer aan in de Hello bank! app?
    1. Download de app in de App store of in Google Play.
    2. Open de app en klik op Aanmelden.
    3. Voer je klantnummer en kaartnummer in.
    4. Bevestig met een M2 handtekening, hiervoor heb je je kaart en je kaartlezer nodig.
    5. Geef je telefoonnummer in en klik op Een sms ontvangen. Je ontvangt hierop een activatiecode die je dan moet ingeven.
    6. Hierna kan je je Easy Banking-code van 5 cijfers kiezen en die je nogmaals moet bevestigen.
    7. Je krijgt nu de vraag of je aanmelden met vingerafdruk of gezichtsherkenning wil activeren. Dit is optioneel.
    8. Bevestig tot slot met je Easy Banking-code van 5 cijfers. 
  • Hoe meld ik me aan in de Hello bank! app?
    > Ofwel geef je je Easy Banking Code in.
    > Ofwel gebruik je je digitale vingerafdruk of gezichtsherkenning, als je smartphone deze opties biedt.
  • Is mijn smartphone compatibel met itsme?
    Werk je met Android (4.2 of hoger) of Apple (iOS 9.0 of hoger), dan is je smartphone perfect compatibel met itsme.
  • Mag iedereen itsme gebruiken?
    Om een digitale account op itsme aan te maken, moet je minstens 18 jaar oud zijn en beschikken over een geldig Belgisch eID (elektronische identiteitskaart), een Belgische simkaart en een gsm.
  • Hoe activeer ik itsme?
    1. Download de app itsme in de App store of op Google Play.
    2. Geef je gsm-nummer in.
    3. Selecteer Hello bank! als bank om je persoonlijke gegevens mee te delen. Je komt dan in de beveiligde omgeving van Hello bank! terecht.
    4. Log in met je kaartlezer (de laatste keer!) en je debetkaart om je nieuwe digitale account aan te maken.
    5. Dan krijg je via sms een controlecode die je in de app moet invoeren.
    6. Kies je itsme-code van 5 cijfers (liefst eentje die je makkelijk kan onthouden). Als je wil, kan  je ook de identificatie via vingerafdruk of Face ID activeren.
    7. Ga naar de Hello bank! website:
      1. Ga naar ‘Mijn rekeningen’ en klik op ‘Aanmelden met itsme’
      2. Vanaf nu kan je volop aan de slag met je rekeningen en nieuwe begunstigden toevoegen met itsme, in plaats van je kaartlezer!
    8. Activeer itsme in de Hello bank! app:
      1. Klik in het menu van de Hello bank! app op ‘Meer > Instellingen’
      2. Selecteer ‘itsme’
      3. Activeer ‘itsme gebruiken’

    En voilà! :-) 

Google Pay

Aggregatie van rekeningen

  • Wat betekent het aggregeren van rekeningen van andere banken?
    Je voegt één of meerdere zicht- of spaarrekeningen, die je hebt bij andere banken (KBC, Belfius en ING) en waarvan je de enige houder bent, toe aan je rekeningen in de app Hello bank!. Je bekijkt makkelijk het saldo, de recentste verrichtingen en andere informatie over deze rekeningen. Zo heb je op elk moment een volledig overzicht van de uitgaven en inkomsten op alle rekeningen in de app Hello bank! en het web Hello bank!.

    Telkens je een rekening toevoegt, doe je dit met de logingegevens van de bank waar de rekening geopend werd (de kaartlezer en bankkaart van deze bank, net als de bijhorende pincode).

    De gegevens die we op deze manier verzamelen, worden uitsluitend voor deze dienstverlening gebruikt.
    Je kan de rekeningen op elk moment toevoegen aan of verwijderen uit de app Hello bank! et het web Hello bank!.
  • Kan ik al mijn rekeningen aggregeren?
    Ja. Aan de app Hello bank! of het web Hello bank!. kan je zoveel rekeningen van andere banken toevoegen als je wil.

    Het mag echter alleen gaan om rekeningen voor persoonlijk gebruik en waarvan je de enige houder bent.
  • Hoe verwijder ik een geaggregeerde rekening uit de app Hello bank! of het web Hello bank!?
    1. Bij «Meer».
    2. Klik op «Instellingen».
    3. Klik op «Rekeningen bij andere banken».
    4. Klik op de rekening die u wilt verwijderen.
    5. Klik op «Account verwijderen».
    6. Uw geselecteerde rekening is verwijderd.

Fitbit Pay

  • Is Fitbit Pay veilig?

    Fitbit Pay bevat verschillende beveiligingsvoorzieningen. Fitbit Pay maakt gebruik van een algemeen geaccepteerd tokenplatform om ervoor te zorgen dat je kaartgegevens nooit worden gedeeld met winkeliers en met Fitbit. Voor Fitbit Pay moet je ook een persoonlijke, viercijferige pincode invoeren, als extra bescherming.

  • Welke Fitbit-apparaten ondersteunen Fitbit Pay?

    Fitbit Pay werkt op de Fitbit Ionic en alle versies van de Fitbit Charge 3 en Fitbit Versa die een NFC-chip bevatten.

    Doe het volgende om te controleren of je Fitbit geschikt is voor Fitbit Pay:

    • Fitbit Versa: kijk op de achterzijde van het horloge en zoek naar “Fitbit Pay” in de tekst bij de hartslagsensor.
    • Fitbit Charge 3: verwijder het onderste bandje en zoek naar “Fitbit Pay” op het uiteinde van de tracker.
  • Waar vind ik de lijst met transacties die ik gemaakt heb met Fitbit Pay?

    Je kan de 3 meest recente Fitbit Pay transacties bekijken in het Wallet-gedeelte van de Fitbit app. Doe het volgende om deze transacties weer te geven:

    1. Open de Fitbit app en tik op het accountpictogram.
    2. Druk op de afbeelding van je smartwatch en kies Wallet.
    3. Selecteer de kaart die je aan je Fitbit hebt toegevoegd en scroll naar beneden om je 3 meest recente transacties te bekijken.

    Eerdere transacties vind je terug op je rekeninghistoriek in Hello bank! web en Hello bank! app.

    Let op: transacties met je debetkaart gebeuren via Maestro. Het kan enkele dagen duren voor je transacties zichtbaar zijn in Hello bank! app en Hello bank! web. De effectieve betalingsbevestiging verschijnt steeds op de betaalterminal.

Garmin Pay

  • Hoe verwijder ik mijn hele Garmin Pay wallet?
    1. Open de Garmin Connect app, open het menu en ga naar Garmin toestellen.
    2. Selecteer hier jouw horloge en kies voor Garmin Pay.
    3. Kies vervolgens voor Uw wallet beheren.
    4. Selecteer Wallet verwijderen. Je Garmin Pay wallet en alle bijbehorende kaartinformatie worden verwijderd. Je kan niet betalen met je Garmin toestel totdat je een nieuwe wallet hebt gemaakt en een kaart hebt toegevoegd.
  • Is Garmin Pay veilig?

    Garmin Pay maakt gebruik van verschillende veiligheidstoepassingen.

    1. Tokenisering: je kaartgegevens worden nooit getoond of gedeeld met handelaars of Garmin.
    2. Je moet je pincode op je smartwatch ingeven om een betaling uit te voeren.
  • Moet ik een pincode invoeren om te kunnen betalen?

    Tijdens het instellen van Garmin Pay word je gevraagd een viercijferige pincode in te stellen. Zo kan je veilig betalen.

    Om een betaling te bevestigen, voer je je pincode in. Opeenvolgende betalingen kunnen zonder pincode bevestigd worden. De code moet wel elke dag (24 uur) opnieuw ingevoerd worden of telkens wanneer je je apparaat uit- en weer aandoet.