Online & Mobile banking

Hello bank!-app

  • Welke kaart gebruik ik met de kaartlezer?
    Je hebt je debetkaart nodig om een nieuw profiel aan te maken of om verrichtingen met een kaartlezer te bevestigen. Heb je verschillende debetkaarten? Gebruik altijd de kaart waarmee je je profiel hebt aangemaakt bij je eerste aanmelding op de Hello bank!-app. Opgelet: je kunt je niet aanmelden met een kredietkaart.
  • Hoe maak ik een nieuw profiel aan in de Hello bank!-app?
    1. Download de app in de App Store of op Google Play.
    2. Open de Hello bank!-app en druk op 'Aanmelden'.
    3. Voer je klantnummer en kaartnummer in.
    4. Bevestig via een M1-handtekening met je kaart en kaartlezer.
    5. Voer je telefoonnummer in en druk op 'Een sms ontvangen'. Je ontvangt dan een activatiecode per sms die je op het volgende scherm moet ingeven.
    6. Kies daarna je vijfcijferige Easy Banking-code en voer deze een tweede keer in om hem te bevestigen.
    7. Je kunt dan kiezen om de aanmelding al dan niet met vingerafdruk of gezichtsherkenning te activeren.
    8. Bevestig tot slot deze keuze met je vijfcijferige Easy Banking-code.
  • Hoe meld ik me aan in de Hello bank!-app?
    Je kunt je op twee manieren aanmelden:
    • ofwel door je vijfcijferige Easy Banking-code in te voeren;
    • ofwel met je vingerafdruk of gezichtsherkenning als je die functies op je smartphone hebt.

Een rekening van een andere bank toevoegen

  • Wat betekent het aggregeren van rekeningen van andere banken?
    Het aggregeren van rekeningen is de mogelijkheid om aan je rekeningen die zichtbaar zijn in de Hello bank!-app een of meer andere zicht- of spaarrekeningen toe te voegen die jij aanhoudt bij een andere bank (KBC, Belfius en ING) en waarvan jij ook de enige houder bent.

    Zo kun je gemakkelijk het saldo, de laatste verrichtingen en andere informatie over die rekeningen raadplegen. En zo heb je dan ook in de Hello bank!-app een totaaloverzicht van de uitgaven en inkomsten op al je rekeningen.

    Telkens als je een rekening van een andere bank toevoegt in de Hello bank!-app, gebruik je de ondertekeningsmiddelen van de bank waar de rekeningen worden aangehouden (kaartlezer en kaart van die bank en bijbehorende pincode).

    De gegevens die we zo verzamelen, dienen alleen voor die diensten.

    Je kunt die rekeningen op elk moment aan de Hello bank!-app toevoegen of eruit verwijderen.
  • Kan ik al mijn rekeningen toevoegen in de Hello bank!-app?
    Ja, je kunt in de Hello bank!-app zoveel rekeningen toevoegen als je wenst, op voorwaarde dat ze worden aangehouden bij de andere banken vermeld in de vraag 'Wat betekent het aggregeren van rekeningen?'.

    Deze dienst is wel enkel beschikbaar voor privérekeningen (en dus niet voor een professionele rekening) waarvan jij de enige houder bent.
  • Hoe verwijder ik een van mijn rekeningen van een andere bank uit de Hello bank!-app?
    Deze functie is momenteel niet meer beschikbaar, maar binnenkort weer wel. Als dat het geval zal zijn, moet je de volgende stappen uitvoeren:
    1. ga naar 'Meer';
    2. druk op 'Instellingen';
    3. druk op 'Rekeningen bij andere banken';
    4. druk op de te verwijderen rekening;
    5. druk op 'De rekening verwijderen';
    6. de rekening wordt verwijderd uit de Hello bank!-app.

Hello bank!-web

  • Kan ik mijn bankuittreksels raadplegen op de Hello bank!-website?
    Ja, zeker!
    1. Klik op 'Rekeninguittreksels' en vervolgens op 'Mijn uittreksels'.
    2. Klik dan op het menu rechts van het rekeningnummer en kies 'Raadplegen'.
    3. Je krijgt automatisch je uittreksels van de laatste drie maanden te zien, met de mogelijkheid om tien jaar terug te gaan via 'Selectiecriteria'.
  • Wat zijn de limietbedragen voor mijn overschrijvingen op de Hello bank!-website?

    Het bedrag van de overschrijvingen is standaard vastgelegd op 25.000 euro per dag en per (mede)houder of gevolmachtigde van een of meer rekeningen, ongeacht het aantal rekeningen. Die limiet is niet van toepassing op overschrijvingen tussen jouw eigen rekeningen, want daar staat geen limiet op.

    Je kunt zelf je tijdelijke of permanente limieten bepalen tussen 0 euro en de maximumlimiet van 300.000 euro per dag.

    Beslis je het limietbedrag te verlagen, dan is je nieuwe limiet meteen van toepassing.

    Beslis je het limietbedrag te verhogen, dan moet je je aanvraag bevestigen met itsme® of je kaartlezer. Om veiligheidsredenen behoudt de bank zich het recht voor om de nieuwe limiet pas na een bepaalde termijn te laten ingaan.

    Tip: een lagere daglimiet kan ook een extra veiligheidsmaatregel zijn bij phishing.

    Opgelet: wijzig je limiet nooit op verzoek van iemand anders. Hello bank! zal je nooit vragen om je limiet te wijzigen.
  • Hoe blokkeer of deblokkeer ik een domiciliëring op de Hello bank!-website?
    1. Meld je aan met je kaartlezer of via de itsme-app.
    2. Klik op de tab 'Betalingen' en kies 'Mijn domiciliëringen'.
    3. Klik in de 'Lijst van mijn mandaten' op het menu rechts van de naam van de vennootschap in kwestie.
    4. Kies 'blokkeren/deblokkeren' en bevestig je keuze door een M2-handtekening in te voeren.
  • Ik kan itsme niet gebruiken. Hoe hef ik deze beperking op?
    Je bent bij Hello bank! gekomen door je aanvraag online in te vullen? Om veiligheidsredenen moet je vooraf persoonlijk contact opnemen met ons team om itsme te activeren. Bel dus naar 02 433 41 41 om een afspraak te maken in een BNP Paribas Fortis-kantoor.

    Tijdens dit bezoek aan het kantoor kun je trouwens ook andere diensten activeren, zoals:
    • cash storten op je zichtrekening via de automaten in de BNP Paribas Fortis-kantoren of via een CASH-punt;
    • overschrijvingen doen naar een bankrekening buiten de eurozone;
    • de limiet van je debet- of kredietkaart wijzigen.
  • Is mijn smartphone compatibel met itsme?
    Ja, als je een Android (6.0 of hoger) of Apple (iOS 11.0 of hoger) smartphone hebt.
  • Kan iedereen itsme gebruiken?
    Om een digitale itsme-identiteit aan te maken en de diensten ervan te gebruiken, moet je:
    • ouder zijn dan 18 jaar;
    • over een geldige Belgische eID (elektronische identiteitskaart) beschikken;
    • beschikken over een Belgische simkaart en een gsm.